Besök på World Golf Museum

27 september, 2021

R&A har sedan starten 1990 varit huvudman för British Golf Museum. Inför att The Open skulle spelas för 150:e gången  i St Andrews detta år, beslöt man att göra om alla utställningar i museet. The Open version 150 blev framflyttad, men museet har nyinvigts och dessutom fått nytt namn – World Golf Museum. Projektbudgeten för det nya museet var på imponerande 1,6 miljoner pund.

För Svenska Golfmuseet är det självklart att hitta inspiration inför omdaningen av vårt museum, så föregående vecka var museets intendent och arkitekterna från JAC-studio på plats för observationer och diskussioner med R&A:s museipersonal om stöd och samarbete. På bilden framför WGM Kieran George, Göran Nyström, Johan Carlsson och Laurie Rae.